Doorgaan naar hoofdcontent

 Wake-up call!


Nog heel even en dan is deze droom voorbij.

De tijd is gekomen om naar huis terug te keren, terug naar de realiteit. 

Thuis in jezelf is de realiteit, maar om daar te komen moet je eerst weten wie je bent.

Daar is deze droom voor, die eerst prachtig startte maar nu langzaam verandert in een nachtmerrie.


Op het moment hebben we meer dan we daadwerkelijk nodig hebben en nog is het niet genoeg. 

We denken dat wat we bezitten iets zegt over wie we zijn, dat creëert angst en daarom willen we meer. 

Meer geld, betere baan, groter huis, duurdere auto, etc.

Maar omdat geluk niet te halen is uit materiële zaken maar alleen uit onszelf, heeft dit ons vervreemd van onze naasten. 

Onvoorwaardelijke liefde is nu zeldzaam, want zelfs onze naasten beschouwen en behandelen we als een bezit.

Die angst heeft ons al eeuwen in z'n greep, maar nu zullen we eindelijk alles kunnen zien zoals het is.


De huidige economische, politieke, meteorologische en reglieuze problemen in de wereld tonen ons de waarheid, die angst voor verlies van macht en controle.

De waarheid is dat we niets en niemand bezitten en er geen zekerheid bestaat, behalve dat je op een dag dood gaat. 

Je hebt geen controle, al lijkt het wel zo en dat is de illusie die maakt dat je de waarheid niet wilt zien, want je kan het wel zien.

De waarheid is dat je bent wie je bent, met of zonder je bezittingen je status, je relaties, en dat je goed ben zoals je bent. 

We zijn allemaal gelijk aan elkaar. 

We hebben elkaar nodig, niemand uitgezonderd, om de balans te herstellen. 


Ook zullen we allen de verantwoordelijkheid moeten nemen voor de mensen en situaties die we minder prettig vinden, want deze zijn het resultaat van de wereld die wij gecreëerd hebben.

Dat is wat deze droom/nachtmerrie ons wil laten zien en het is tijd om wakker te worden. 


Goeiemorgen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

I’m an unstoppable force of nature

I’m an unstoppable force of nature When you try to drain me, I’ll be refueled with light - as I’m light. When you try to burn me down, I’ll rise from the ashes as a phoenix - as my soul is eternal. When you try to build a wall around me in order to cage me, I’ll peacefully bring it down - as I’m a free spirit. This is who I am. I’m really not stronger, smarter or better then you! I’ve just embraced the lessons life has thrown at me and made them my soil to grow. As soon as you do the same there will be no need for you to see me or other people as your enemy, because you’ll be able to see that you yourself are your only enemy and that bringing people down or use them is really not going to move you forward one bit. So if you’re wondering what the purpose is of me being ‘Unstoppable’, well I’m here to wake you up, to let you see life for what it is! And to me the best way to accomplish this change of mind is to practice what I preach. We’re all one, one love! Image by Ma

In vertrouwen...

Soms waren er van die dagen dat ik me afvroeg waarom er iets in mijn leven gebeurde. Dat was het moment dat ik uit mijn vertrouwen was gestapt en vanuit mijn angst naar een situatie keek.  Mijn denken draaide dan op volle toeren om het waarom te proberen te begrijpen. Terwijl ik als geen ander wist dat dit me niet ging lukken, niet omdat er geen reden was voor hetgeen wat gebeurde maar simpelweg vanwege het feit dat de reden voor mij gewoon (nog) niet zichtbaar was. Het is namelijk niet altijd logisch en mijn denken bleek dan vaak beperkt tot doem-senario's. Gek genoeg kon ik zodra ik uit de 'gevarenzone' was het wel zien en begrijpen dat het leven een 'uitgestippeld' plan voor me heeft en dat mijn route van A naar B, noodplannen C t/m Z bevat. Gelukkig kan ik nu wel in mijn vertrouwen blijven, omdat het keer op keer blijkt dat datgene wat mij 'overkwam' mij heeft gevormd tot de persoon die ik nu ben. Vaak is de in ons hoofd uitgestippelde route een